2017. április 3., hétfő

Airfix 1/76 King Tiger - Dobozbontás, építés

Nagyon sokáig furcsának tartottam az 1/76 méretarányt. Aztán valahol az interneten bóklászva rátaláltam a nyitjára. Ez egy stratégiai terepasztal játék egyik méretaránya. OK. Ennél több nem is nagyon kell. Ezzel már adtak egy irányvonalat a minőséghez.



De szerencsére itt most nem jött be a félelmem.




Előre bocsájtom nem vagyok harckocsis. Sőt a második világháborús Német technika állt tőlem a legtávolabb.

Azonban az internet tele volt a Takom (kattints a feliratra) és a Meng Király Tigriseivel (Tudom, tudom ez csak a szövetségesek megnevezése, és a Német hadsereg sosem használta a megnevezést - Tehát hivatalosan  Panzerkampfwagen VI Ausf. B), egyre inkább beleástam magam, és azt vettem észre, hogy kell egy ilyen harckocsi. 

Mivel soha életemben nem készítettem harckocsit - csak a fiamnak segítettem az Ő Tiger I-ét elkészíteni, ott is inkább instrukciókkal - így választottam ezt az egyszerűbb készletet. Ráadásul a mérete is kezelhető volt számomra. Nem szeretem a nagyon nagy maketteket. 
Az Airfix készlete 89 darabból áll. A készlet új szerszámos, ez látszik.


A készlet megvásárolható ezen a linken

Nem áll sok alkatrészből. Bátran ajánlom kezdőknek is. 





A felső teknő - a referencia anyagokat böngészve - egészen kellemes képet festett, dacára annak, hogy a szerelvényeket (vagy hogy is hívják őket) ráöntötték a testre. Amikor először konzultáltam Gáborral (aki számomra a téma szakértője), hogy az adott példány zimmerites felületű volt, akkor felmerült bennem, hogy mindent lecsiszolok, de az túl sokáig tartott volna, és nem találtam 1/76-ban kiegészítőket. Legyártani meg elég merész elképzelés lett volna részemről.  



A következő képen látható pár beszívódás a z oldal lemezen. Ezzel két dolgot lehet tenni.

1; Vagy eltömíti az ember
2; Vagy felhasználja. Én ez utóbbit választottam

Egy dolgot nem szabad! Görcsölni azon, ha egy makettnek hibája van. Vagy kijavítod, vagy nem. Ennyi ---


A többi alkatrész nem okozott nagy meglepetést, vagy kiugrást. Egyszerű, de szépen elkészített kis makett ez. 






Az egyik szembetűnő hiányosság a tornyon meglévő pót-lánctalpak teljes hiánya, illetve a felfüggesztésükre szolgáló szerelvények hiánya.

A kitt két festést ad meg nekünk. Az egyik egy 1944-es normandiai kamó. A másik egy Magyarországon harcolt téli álcával rendelkező egységet ad meg nekünk. Én ez utóbbit készítettem el (illetve hogy pontos legyek, ezt vettem alapul). A téma szakavatottjaitól kapott információk alapján a tornyon volt ilyen szerelék. Persze fel lehet javítani (sztirol lap, sörös doboz), de itt most csak az elkészítése volt a lényeg, meg a festés.


És elérkeztünk a készlet leggyengébb pontjához. Sajnos ebben a méretarányban (és a 72-esek nagy részénél) nincs lehetőség lecserélni a készletben lévő lánctalpat, ugyanis nincs után gyártott. Legalább is én nem találtam. Nagyon kell vigyázni a levágásnál meg ne sérüljön.


Jöjjön az építés: 

Mint mondtam, most nem volt elsődleges a történelmileg teljesen megegyező harckocsi elkészítése. Egyszerűen csak dobozból, hipp-hopp megépíteni vágytam a készletet.


Az építés során nagy hibákat nem találtam. Mivel a készlet új szerszámos ezért az illeszkedéssel sem voltak problémák. Az építés gyors volt. Stopperrel mértem.

A futók szépen sorba álltak, bár nagyon oda kell figyelni, hogy rendesen rányomjuk. Én ilyenkor mindig egy kis Tamiya Extra Thin ragasztóval megkenem a felületet, amire nehezen megy fel az alkatrész. A ragasztó megoldja annyira a felületet, hogy könnyen felkerül a kérdéses alkatrész, és nem kell erőlködni (értsd, eltörni. :D ) a makettet. Ez roppant hasznos egyébként pattintós kitteknél.


Az építés gyors volt. Az itt látható idő a nettó építést takarja. Ha összesen számolok mindent, a száradási idővel együtt, akkor is egy nap alatt megépíthető.



FOLYTATÁSA KÖVETKEZIK! 

A folytatásban ajánlok festéket, és egy festék szettet is, valamint pár gyors lépésben megmutatom a festési és weathering folyamatot. 

Fotó/írás; Netttudgi 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése