2017. június 26., hétfő

Dragon 1/35 Sd.Kfz. 250/10 w/3.7cm Pak - By Őri Szabolcs

Fogadjátok szeretettel vendég írónk, Őri Szabolcs munkáját. Köszönet a képekért és az írásért.





Előszó: Először is meg szeretném köszönni a makettek.hu-nak, hogy felkerestek eme megtisztelő kéréssel, és kikerülhet a makettem hozzájuk is.

Na, vágjunk bele! Márciusban kezdtem el építeni a Dragon 6139 es cikkszámú makettjét.

Maga a makett a Dragonhoz méltón elég részlet gazdag. Igaz ez egy gyengébb kategóriájú készlet, ehhez nincs semmi extra fotómaratás stb.

Építésügyileg elkeserített egy-két ember, hogy lesznek illesztési problémáim. Hát megvallom nekem nem nagyon volt. Két résznél kellet tömítgetni. A front résznél meg a hátulján.





A belső térnél volt még egy két kilökő-tüske nyom, amit kelet tömítgetni. Ezt Vallejo Plastic putty-val tettem. 





Azért kapott egy kis pluszt a belsőtér. Alumínium lemezből és vékony drótból csináltam hevedert a háromlábú állvány leszíjazásához. Plusz a rádióhoz fejhallgatót.
Ja és a kart is, amin a fejhallgató van.




Jöhet a belsőtér festése. Előárnyékolást használtam. Elsőnek lefújtam Vallejo 603 Panzer grey alapozóval. Ezután fehérrel kiemeltem, ahol majd világosabb lesz az alapszín. Ugyanezt a technikát használtam kívül is.






Ezután jött az alapszín 70.992 Neutral Grey. Ezt követően kicsit sötétnek véltem meg sok helyt eltűnt az átmenet. Így világosítottam az alapszínt fehérrel és moduláltam még egy kicsit.






Következő lépés a belsőtér kiegészítők, műszerfal, ülések kifestése.

És az amortizálás weathering. Elsőnek bemostam Dark Brown 76514 el. Ezután szárazecseteltem kicsit világosabbal, mint az alapszín. Jöhetett a leverődések, karcok imitálása. Ezt szivaccsal és ecsettel egyaránt végeztem Humbrol polírozható acél festékkel. Továbbá Vallejo 70.301 Light rust és 70.302 Dark Rust színekkel.





A külső részt is ugyanúgy csináltam. Plusz pigment használat a sár, kosz, homok imitálására. Ezek Pigment Binder 26.233.  Burnt Umber 73.110, Natural Umber 73.109 és Light sienna 73.104. keverékéből álltak össze. 

A felségjelzést és a rendszám táblákat előtte még felfestettem sablonokkal. 

Kívül a járművön plusz leszorító karokat kellett ragasztanom, és a hegesztési varratot is elkészítettem készítettem a Plastic Putty val. 













Párhuzamosan csináltam a görögöket is persze.



A lánctalppal egy kicsit elbíbelődtem mert szemenkénti, plusz faragtam egy kicsit, hogy működő legyen.



Lánctalp festése 70.992 vel történt fújtam természetesen utána kikevertem a gumi szint Panzer Aces 305 Light Rubbert sötétítettem feketével. Ugyan így jártam el a kerekekkel is. 

Bemosást és pigmenteket használtam a koszoláshoz.


Nagy vonalakban ennyi még egyszer köszönöm, megoszthattam veletek e makett készítését.

Fotók/képek: Őri Szabolcs




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése