2017. július 21., péntek

Airfix 1/48 Gloster Meteor F.8

Először is köszönöm a képeket a világosító szakiknak! Köszi Pádre, Májsztró!Az Airfix első igazán nagy dobása az új szerszámos kittek közül. Emlékszem, mennyire izgatott voltam tavaly év elején, amikor először láttam a kittet, pedig nem szeretek csöves gépeket építeni 1/48-ban. Mégis valahogy elkapott a "köll-de-mán" érzés. Meg hát mégis csak RAF gép. 





Szóval szerelem volt első látásra. Igen sokáig kellett várni rá, de azt előre bocsájtom, megérte.

A makett ITT érhető el


A makett 287 mm hosszú, 236 mm széles, és 165 darab alkatrészből áll. Két festési variációt kapunk hozzá (az Airfix 2017-ben tervezi kiadni a koreai háborúban repült gépeket is) egy terepszínűt, illetve egy fém festésűt.



Igeeen! Fém repcsi! Nem vagyok normális ... Bár erre Zoli barátom azt mondta, egyikünk sem az.



Én ez utóbbit fogom megcsinálni. 

Bár fejlődött az Airfix, aki igazán szép gépet akar építeni, az vagy saját maga javítja fel a kérdéses részeket, vagy az Eduard maratásait veszi meg hozzá. Én, mivel nem vagyok nagy szkreccselő, ez utóbbit választottam. Lőttem vele pici öngólt ... Alapból vannak a gépen nyitható területek (fegyverek, hajtómű), ami szintén egy előre lépés az Airfixtől. 

A makett 3D renderelt képe. Itt pislogtam először, amikor felfedeztem, hogy külön is megépíthető a sugárhajtómű. Az egyik festési variációban azt írták, hogy a gép kiállítási tárgy. Megkerestem a neten, és valóban. Ott a gép, körülötte a kordon, kivéve állványon a hajtómű! No, gondoltam magamban, ez kiváló dioráma téma lesz. Igen ám, de a megadott jelzések nem egyeznek a múzeumban lévővel. Kicsit elszontyolodtam.



Beépítve a sugárhajtómű.



No ennél a résznél rúgtam öngólt a maratásokkal. Majd elmesélem.


Lássuk a kittet.

A két törzs fél. Semmi csicsa, Airfixesen vastag panelvonalak, minimális szegecseléssel. Bár a modern gépeken annyira nem látszanak a szegecselések, mint a korábbi kollégáikon, illik megcsinálni ekkora felületen. Az internet bugyraiból előhalászott közeli referencia képek, valamint szak anyagok mutattak rá arra, hogy bizony, az hogy a fényképeken nem látszik, attól még nagyon is valós jelenség. Szóval szegecselésre fel.


Referencia fotó

A szárny alsó része, pót-tankok.


Kellemes részletekkel találkozhatunk körbe-körbe a maketten.




Mivel nyitva is meg lehet csinálni a hajtómű teret, ezt a rögzítő részt sem felejtették el kidolgozni.


A pilótafülke egyik oldala. Elsőre meggyőző részletek, de ha az ember megnézegeti az Edaurad kiegészítőket, rögtön abba az irányba dönt.



A szárny felső része, csűrőlapok, stb.



No, itt lőttem azt a bizonyos öngólt. A futómű akna "padlózata" ... Az Edaurd kiegészítőkben ezt is adják. Igen ám, de akkor ha azt akarom használni le kell csiszolnom ezt az egészet.



A csűrőlapok pozitív szegecselése több mint jó. Az eredeti gépen is ilyen hangsúlyos.



Referencia fotó

A sugárhajtómű, és egyéb részletek.



Szép, szép, de a maratásokkal lesz igazi.



Felhívnám a figyelmet a két fajta pilótaülésre. Az egyikre tehetsz mindenféle feljavítót. A másik meg így ahogy van mehet a gépbe. Roppant szimpatikus megoldás, hogy nem kell lefarigcsálni az ülésről a sok apró biz-baszt.



Futómű és társai. Azt hiszem itt is lőttem egy öngólt. Később látni fogjátok miért.




Csilli-villi üvegek.




És most jöjjenek a festékek. A festékek az általam elkészíteni kívánt fém (alumínium) festéshez kellenek. Azért van ennyiféle fajta, mert ezekkel szeretném megoldani, hogy a gép olyan hatást keltsen, mint amit használnak. Ezen színek kombinációja, megadja majd ezt nekem.

A festékeket innen tudod kiválogatni







 A hajtómű kiömlőjére tökéletes választás. 

 Ez is a sugárkiömlőre megy. 


 Az orrban lévő négy darab 20mm-es gépágyú használatából eredő megégett fém effekt. (Ede kedvéért legyen inkább az effekt helyett HATÁS) 
És hogy megtartsuk a fém színek HATÁSait, a Vallejo direkt fém színekre kifejlesztett lakkja. A fém színek nem mattulnak! 



És jöjjenek a feljívítók. Elsőként nézzük a műgyanta futóműveket. 


Nem sikerült igazán kifotózni, de a részleteknél látni fogjátok mi a lényeg. És itt a második öngól. A sárhányót le kell vágni az eredeti makettről, ha ezeket fel szeretném használni. Ami elnézegetve a darabokat, nem lesz gyors, és élvezetes munka. 




És a válasz a miért-kell-kiegészítőt-venni kérdésre. Azt hiszem, a kép magáért beszél.




Futóműhöz maratások



Az öngól tárgya 1



Az öngól tárgya 2



 Az öngól tárgya 3



De igazán szép eredményt érhetünk el vele. (Nem vagyok normális - megmondta a Zoli is) 

A hajtómű feljavítója. 


Egyszerűen imádom. Rengeteget tesz hozzá a hajtőmű látványához. 





Itt láthatóak kérem a hajtómű gondola takaró lemezei. 






Belső feljavítók 


A két lap a fülke, és a kinyitott részek feljavítására valók. 





I <3 színes fotómaratás!





A kiegészítőket megrendelhetitek a Dreamkit oldaláról. 

Az elkészült példány az Airfix hivatalos oldaláról. (kiegészítők nélkül) 




Összegzés: Annyira szép, hogy megijedtem. Még tavaszra akartam megépíteni, de annyira szép a makett, a kiegészítőkkel, hogy elment a bátorságom, és megértettem, hogy nagyon nagyon sokat kell még tanulnom, mielőtt ennek a gépnek nekiállok. 

Írás: Netudggggi
Fotók; Airfix, Eduard, Nettudggi 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése