2017. október 16., hétfő

Hobby Boss 1/72 HH-60H Rescue Hawk (Late version)

Az Amerikai Haditengerészet részére fejlesztett harci kutató-mentő, különleges műveleti, és felszíni célok elleni hadviselésre alkalmas helikoptert adta ki a Hobby Boss, még 2010-ben.

Lássuk mit rejt a doboz.






A készlet elérhető ITT

Mindig is nagy rajongója voltam az UH-60-as családnak, így külön örültem, amikor megkértek arra, hogy írjak a készletről. (közben rájöttem, hogy imádom a helikoptereket ... a fjancba ... )

Ahogy a bevezetőben is írtam, kifejezetten a Haditengerészet részére gyártott gépről van szó. Ez olyan speciális kiegészítőkben jelenik meg, amelyek a több feladat ellátáshoz szükséges. Radar és infravörös rendszerek, célmegjelölők, függesztett fegyverzetek (mint pl a Hellfire rakéták), stb. A készlet mindezt szépen hozza is.

Két matrica sémát kapunk (azért nem mondok festési mintát, mert mindkét esetben ugyan olyan haditengerészeti egyen-szürke festési kód lett megadva).

Az egyikről találtam referencia fotót, nyilván azt fogom megépíteni. Ez a Dusty Dogs festés.

Forrás: Photorecon.com


Az a szép ezekben a gépekben, hogy tényleg tudnak dzsuvásak lenni.

De nézzük a makettet. Először is a Hobby Boss által kiadott 3D képeket mutatom meg.





Elég ígéretesnek tűnik így elsőre, és most már be kell valljam nagy bennem a kísértés, hogy azonnal neki is álljak.

A dobozban a keretek szokásos Hobby Boss rendszerben, külön csomagolva érkeznek, és az érzékenyebb alkatrészek, külön is védő csomagolásba kerültek.

Összességében a készlet egyrészt nagyon szép, másrészt nem tűnik agyonbonyolítottnak.

Az üveg bár kicsit vastagnak tűnik, nem igazán torzít. Ami által szépen láthatjuk a puritán belsőt. Kerestem hozzá feljavító szettet, de csak külföldies oldalakon bukkantam pár apróságra.


A két törzsfél.

Szép a szegecselés, és elsőnek helyesnek is tűnik, bár kevesebb, mint a gépen. Nem tart sokáig feljavítani.




Mint említettem a belseje eléggé puritán. A kilökő tüske nyomok gyorsan eltüntethetőek.



Egyes részletek viszont tényleg szépek!


A rotoragy lehetne kicsit részletesebb. Nyilván ezt csak a maximalizmusom mondatja ... Ha ennél részletesebb lenne, akkor meg téphetném a hajam. Áh ... nekem semmi sem YO ...



A rotorlapátok formája jó, és rendesen elvékonyodnak, ahogy az kell. Valamint a fentebb említett plusz védő csomagolás.


A védőcsomaglás eltávolításakor előkerülnek az ici-pici törékeny, sérülékeny alkatrészek


Kicsit el vagyunk kényeztetve az Eduard által gyártott új 72-es csoda repcsik pilótafülkéivel, így az ilyen megoldások eléggé elmaradottnak tűnnek. Ne felejtsük el, hogy a készlet 2010-ben készült. Akkor ez egy elfogadható szint volt.




A Hellfire rakéta szépen sikerült. És a GAU 17-es is.





A matricák eléggé határozottak. Nem sok van.



A festési utasításban adtak meg Vallejo színt is, de én egy kicsit áttúrtam a dolgokat. Pár variáció lehetséges. Én személy szerint az elsőt fogom választani, vagy a harmadikat, minden féle képen próbafújással.

1; Elfogadjuk a Hobby Boss álltal megadott Vallejo Model Color 70990-et (Light Ghost Grey), és 2 festék 3 hígító (vagy inkább 2 festék 4 hígító)  arányában kifújjuk (a Model Color széria kicsit sűrűbb festék), egy semleges szürke alapozóra.

2; Lealapozzuk a makettet a 70615-ös USN Light Ghost Grey alapozóval, és azt a sztenderd 71114 (FS35237) Medium Gray-el átfújjuk, hiszen a legtöbb gép ezzel a színnel van fújva - hivatalosan.

3; Lealapozzuk a makettet a 70615-ös USN Light Ghost Grey alapozóval, és azt lefújjuk a 71276 (FS36495) USAF Light Gray-el.

Mindegyik megoldás jó lehet, és pontos is.

Ezekhez a megoldásokhoz a "Vallejo US Navy, and USMC colors from 70'a to present" készletét hívom segítségül, első körben, hiszen ott a Model Color szín kivételével minden megvan.

(Szerk 2017.10.16 - hamarosan feltöltésre kerül a Vallejo)






Összességében egy kellemes kezdő/gyakorló gép lehet. Izgalmas a festése is, lehet koszolni rendesen. Nézegettem a feljavítókat (sajnos csak külföldi beszerzésük lehetséges), és azt kell mondanom, hogy igen komoly dolgokkal találkoztam.

Bátran ajánlom a készletet mindenkinek, akinek tetszenek a helikopterek. Nem fog csalódni.

Írás/képek:

Netuddgggi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése