2017. november 6., hétfő

Airfix 1/72 Messerschmitt Me262A-1A Schwalbe

Óriási várakozás előzte meg az Airfix eme új készletét. Meg kell mondjam nem igazán értettem, de nézzük a készletet.





Szabályos hype ment az Airfix új Me-262-ese körül a megjelenés előtt, ami mutatja, hogy Airfix-ék elkezdték használni a 21.-századi marketing elemeket. Azért be kell vallani, lassan itt volt az ideje.

Lássuk a készletet.

A szokásos szép Airfix-piros doboz. Ahogy a grafikát nézegettem, feltűnt, hogy a függőleges vezérsíkon lévő szvasztika felszívódott. Áh, gondoltam, biztos csak PC miatt nem került fel a grafikára. (PC=Politically Correct - politikailag korrekt.), láttunk már ilyet máshol és máskor.

Tévedtem.




A készlet 65 alkatrészből áll, 3 szürke kereten és egy átlátszó kereten érkezik.

Két festési lehetőséget mutat nekünk az összerakási rajz. Mind a kettő érdekes, igazából nehéz eldönteni melyiket készítse el az ember. (PC van, innen is hiányzik a szvasztika ... )



Az eredeti gépet 1945 márciusában zsákmányolták a szövetségesek München mellett. Hosszú kutatás előzte meg, mire ilyen szinten kibogarászták a jelzéseket és a színeket.

forrás: http://falkeeins.blogspot.hu

Nem vagyok történész, csak hobbi makettező, és jelen esetben elfogadtam az Airfix által megadott RLM színeket. Igaz az Airfix Humbrol kódokban adja meg, de én átkonvertáltam Vallejora. Ehhez a géphez szükséges Vallejo színek:

RLM76 - 71.257

RLM83 - 71.011

A másik jelzés a "grüne 4" is zsákmányolt gép lett, 1945 februárjában. 




Ennek is megtaláltam az eredetijét. Imádom az internetet.

forrás: http://www.jagdgeschwader5und7.de

A géphez szükséges színek:

RLM76 - 71.257

RLM81 - 71264

RLM82 - 71.022



És most jöjjön a feketeleves. Nem csak a borítóról, és az összerakási rajzról hiányzik a szvasztika, de a matrica lapon sincs fenn. Megint PC ... Így két választási lehetőségünk van:

1; Addig túrjuk az internetet ameddig nem találunk kedvünkre valót.
2; Megnézzük a HADmodels kínálatát (katt a linkre)
3; Megszerkesztjük mi magunk.

Hoppá. Ez 3 lett.




A műanyag már újfajta. Kicsit más a színe, kicsit vékonyabb, de összességeben ez nem baj. Jobban kezelhető egy kicsit.

A törzs kialakítás tetszetős.


A panelvonalak még mindig kicsit vaskosak, de már nem annyira mint a pár évvel ezelőtti gépeknél. Az orrban lévő gépágyúk nyílása nincs kifúrva, így azt magunknak kell megtenni.


A pilótafülke Airfixesen fapados, de szerencsére az Eduard már kiadott hozzá feljavító készletet. Szerintem lesz még hozzá más gyártótól is, hiszen a készlet alapvetően szép.



Ennyit a fejlődő panelvonalakról ... Ez megint csak kissé vastagra sikeredett.




A hátsó vízszintes vezérsík felület kialakítás ellenben nem lett olyan rossz. 



Nézzük tovább. Sok hozzáfűzni való nincs. Eléggé egyszerűnek tűnik, de ne felejtsük el, hogy az eredeti gép is csak a sugárhajtómű miatt volt bonyolult.



A futómű akna szintén spártai. Persze az Eduard segít egy kicsit, de még mindig elfér benne pár drót.


A hajtóművek borítás szerintem elég szépre sikerült. Ahogy látszódik, még a zsanérokat is odabiggyesztették ...


Sokat gondolkodtam, hogy vajon az Airfix miért csinálja ezt, de nem jöttem rá. Hogy mit? Elkezdi a makettek szegecselését, de csak egy bizonyos helyen. Kicsit fura ... Természetesen minden maketten máshol ...



Az átlátszó öntőkeretre nem lehet panaszunk. Határozottan kellemes. Csak el ne törjem.


És a végére a szokásos feljavítók, az Eduard kínálatából.

A feljavítókat megrendelheted a Dreamkit oldalról.

Két fotómaratás van. Az egyik csak a kabint tartalmazza, ez pedig az SS600


A másik készlet tartalmaz egyéb feljavítókat is. Eduard 73600




Jöhet még gyanta kerék. Saját személyes tapasztalatom, hogy ezek az Eduard gyanta kerekek fantasztikusak. Óriásit dobnak a gépen.

Eduard 672159




És jól jöhet egy kis maszkoló segítség is.

Eduard CX486


És most pár kép a kiegészítőkkel feljavított változatról.








Akár az Eduardal, akár anélkül egy kellemes készletről beszélünk. Kötelező darab minden repülést kedvelő embernek.


Fotók: Airfix, Eduard, Internet, Netuddgi
írás: Nettudgi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése