2017. december 6., szerda

Airfix 1/48 North American P-51D Mustang

Véégre! A kezemben az Airfix legújabb kiadású makettje! Sokat kellett rá várni, de megérte.





 A MAKETTET ITT ÉRHETITEK EL!!!!

 Tavaly év végén a Telford-i kiállításon láthattuk először az 1/48-as méretarányú P-51D-t az Airfix-től. Már akkor megmozgatta a fantáziámat.

Tudni kell, hogy ez az első olyan makett az Airfix-től amelyet nulláról építettek fel. Teljesen új szerszámos.

A mintát múzeumi gépről szedték le, 3D lézerszkennerrel, tehát abszolút a 21. századba ért az Airfix.

Az előzetes 3D-s képek igen meggyőzőek voltak, és a kiszivárgott fotók alapján hatalmas reménnyel vártam a készletet. (a fotókon ugyanis szegecselve látszott a gép)

De nézzük az előzeteset. Két darab 3D-s kép, és a tavalyi mesterdarab.






Szóval nagyon bejött. Amikor megjelent idén szeptemberben akkora volt az érdeklődés a makettre, hogy pillanatok alatt elfogyott.

De most itt van, és ízekre szedem.


A piros dobozban egy zacskóban van minden keret. Arra azért vigyáztak, hogy az átlátszó alkatrészeket külön csomagolják be. Mondjuk léphetne már az Airfix, hogy külön ruhát ad minden keretnek. Vagy legalább is nem egybe hányja be az egészet ...

A gép 147 darabból áll, elvileg 2-es nehézségi fokozatú az összeállítás, bár ezt én az összeállítási rajz alapján nem mondanám. Inkább 3-as.

Két festési sémát kapunk. Az egyik az európai hadszíntéren repült, a másik Indiában. (mondjuk szerintem leginkább Burma volt, de én nem vagyok történész)

Kezdjük a doboztetőn található Távol-Keleti hadszíntéren repült géppel. A villámokat megkapjuk matricában, bár igazság szerint, ezt nyugodtan lehet fújni ... Sőt aki nagyon pöpec, az még a farkon lévő számokat is fújva készíti el.



 A következő az én kedvencem. Jersey Jerk ... imádom! :D Az angol szlengben a "jerk" sok mindent jelent, esetünkben olyan személyt takar, aki direkt és konkrétan szemét. :D A "jersey" itt jelen esetben New York egyik agglomerációját , New Jersey-t jelöli.

A festésben igazán izgalmas rész a piros orr rész, és a kék rombuszok. A rombuszokat megkapjuk matricában is, de egy kis ügyeskedéssel akár fel is fújhatjuk azokat.



 A matrica készlet. Szépen, pontosan van nyomtatva, nagy probléma nincs.






A festéshez én a Vallejo fém színit ajánlanám ... Kinek milyen habitusa van és mennyire szeretné megfesteni a gépe, attól függően mennyit.

Jah! NE FESSÉTEK ezüstre a gépet! Alumínium.

De nézzük a részleteket.

Az első kereten a törzs két fele, a kabin, pót tartályok, és a szárny felső része található. Itt kapott el az agybaj ... De csak egy picit.


Szépen kialakított rész. Jól is néz ki.


Oké ... Hol vannak a szegecsek????


A póttartály nem csúnya. De a szegecsek még mindig nincsenek. Pedig esküszöm láttam a képeken!


Ez a darab foglalja magában a pilótafülkét. Nem hülyeség egybe önteni. Megspóroltak nekünk pár ősz hajszálat ... De hol vannak a szegecsek???? Szegecseket láttam, szegecseket akarok!


Nah ... Itt vannak a szegecsek ...

Szóval! Kedves Airfix! Legyél kedves befejezni amit elkezdtél. Milyen munka ez már? (amúgy kiváló!!!) A szárnyat leszegecseled félig-meddig, a többit meg hagyod a p#@ba? Ejjjnye ...

Azért valljuk be picit dühítő. A szárny ígéretesen néz ki, erre félbehagyják ... Meg lehet így is építeni dobozból a készletet, de azért valljuk be elég suta ... A szrányon van itt-ott szegecs, máshol nincs.


Itt is csak a nagyobb likakat készítették el.



A B keret is tartogat részünkre újdonságot. 


Mégpedig ezt a függőleges vezérsíkot ... Két részből kapjuk. A két törzsfélre kell külön rátenni, összeragasztás előtt ... ööö ... izé ... Ilyet még nem láttam. Ahogy néztem a csatlakozása egymásba csúsztatós. Innováció ide. innováció oda, furcsa. Nagyon kíváncsi leszek mit mutat.


Tényleg nem értem, hogy ha ilyen szép részleteket képesek sorozatgyártásban elkészíteni, akkor miért nem figyelnek a szegecselésre?


A helyzetfények külön átlátszó alkatrészekként kerülnek elénk, és nem egy felületbe vájt likba kell tömködni őket, hanem rendesen kialakították. (és itt is ez a félig elkészített szegecselés ... )

A hüvelykivető nyílásokat valószínűleg ki fogom fúrni.


A fülke oldal paneljei. Dobozból elkészítve is igen szépnek néz ki, de Airfix-ék nagy huncutok ám ... Az Eduard külön kabint csinált. De erre majd később visszatérünk.


A futómű akna fedele. Nagyon klassz! Jár a nagy piros pont!


A C kereten mindenféle pofás dolog. 







Sok sok apró, ám de fontos alkatrész. Itt tűnt fel, hogy a szárnyban lévő fegyverzet kvázi külön blokkban jön. 


A futómű kivitelezésére nem lehet panasz. Persze nem egy Eduard szintű műgyanta, és valószínűleg a ragasztási illesztés eltávolítása nem lesz a legkellemesebb része a makett építésnek, de ez is egy fejlődési lépés.


A műszerfal. Szép kontrasztos. Kapunk hozzá szép matricát, úgyhogy vágdosásra fel!


Az ülés háttámlája. Párnázott, és ott a biztonsági heveder. Még egy piros pont!


Másik fajta fajta abroncs.


Az Airfix újított rendesen az átlátszó kereteken. Egyrészt sokkal vékonyabb (ezáltal extrán oda kell figyelni, el ne törjük, mint én a Spitfire üvegét ... Nah jó ott igazán b@lf@&x voltam)

Torzítása minimális. A képen azért tűnik eltorzultnak, mert nem egyenesen feküdt a CANON felirat felett, hanem trehányul oda lett rakva ...



És most jöjjön a NONPLUSULTRA ... Kiegészítők.

Mint ahogy már fentebb említettem, az EDUARD cég, meg az Airfix kis huncutok ám ... Már tavaly elkezdtek kooperálni, és az Eduard hamarabb kiadta a kiegészítőket, mint ahogy megjelent volna a makett!!!!!

Itt buktak le ... 2016 Telford



Szóval, Eduardék nem tököltek. Jelneleg 18 (!!!!) kiegészítő van az Airfix 48-as P-51D-jéhez. 

18!!!!!!

Nem semmi. Csak felsorolás szerűen. A kiegészítőket meg tudjátok rendelni a Dreamkit.hu oldalon. Ha nincs a webshopban, e-mail-en érdeklődj.

Gyanta kabin





Kerekek


Két fajta kipufogó



Két fajta légcsavar (csakazértis PROPELLER!!!!! )




250 fontos bombák


Kontroll felületek (csűrőlapok, függőleges vezérsík)


A bazooka-rendszer újratöltve.



Külső- belső fotómaratások





Célzó rendszer


Visszapillantó tükör


Póttartály




Szóval nem kevés.

És a véleményem a készletről? Az szerintem sokat elárul, hogy mindent félre raktam, és nekiálltam építeni ezt. Természetesen dokumentálva.

Egyetlen egy negatívum van csak, de ez az én maximalista f@#&ágom. Mégpedig ez a félig szegecselve, félig nem dolog. Mindegy. Már szereztem szegecs térképet. :D :D :D

Fotók: Airfix, Eduard, netudgi
Írás: Nettudgggi



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése