2017. április 13., csütörtök

Airfix 1/72 Lancaster B.1(F.E.)/B.III

A Lancaster mindenféle képen a Második Világháború egyik ikonikus bombázója. 1942-ben repült először, és mindenféle feladatot elláttak. Leghíresebb megmozdulásuk a Ruhr-vidék gátjainak támadása volt. 

A négymotoros nehéz bombázóból a háború során 3249 darabot veszett a Királyi Légierő. 




Egészen egyszerűen szeretem a Brit gépeket. Olyan rondák, hogy már szépek! Most nézzük meg ezt a Lancastert ... egy szárnyas tégla!

A makett 236 darab alkatrészből áll, 29,4 centiméter hosszú, és 43.2(!!!) centiméter széles. 109 lépésből építhetjük meg a bombázót.


Kétféle festési variációval készíthetjük el a bombázót, ha a dobozból építjük. 

Az egyik a B.i variációhoz  tartozik 1945-ös festéssel


A másik a klasszikus RAF terepszín+fekete kombó 1943-ból



Ez utóbbihoz ajánljuk a Vallejo RAF festékszettjei közül a Bomber and Training Air Command 1939-1945 szettjét.


A készlet itt elérhető


Nézzük a kereteket.

Az Airfix határozottan fejlődik, bár ennél a kittnél - mint ahogy a B-17-esnél is - sajnos nem fordítottak figyelmet a szegecselés elkészítésére. Pedig nagyon feldobná a szettet.

Ettől függetlenül kevés problémával találkoztam. Amivel igen, azt majd megmutatom külön. Összességében nagyon szép kitt. 


A matricák kifejezetten szépek. Mivel mostanság az Airfix a Chartograf-al nyomtatja a matricáit arra panasz nem sok lehet.


Az ilyen apróságokat imádom! Térkép! <3 


Ahogy látszódik, óriási! A panelvonalak szokásosan Airfix vastagak. 




A bombatér "padlója". Ha az ember nyitott állapotban szeretné elkészíteni, akkor bizony egy kicsit szegényes. De ahogy látjuk az a Eduard ehhez a készlethez is készített kiegészítőt.



Edaurd 72577

És így néz ki ez a sok réz beépítve





Mondjuk az abroncsok eléggé szerények. Igaz a valóságban sem voltak éppen agyonbonyolítva. 


Ahogy említettem, nagyon ráfér a szegecselés a gépre. A vonalak szépek.


Itt megszólalt a kisördög, hogy ezt az ajtót nyitott állapotban kellene megcsinálni. 


Panel vonalak


Itt-ott beleszaladhatunk nagyon finom sorjába, amelynek eltüntetése nem okozhat túl nagy problémát. 


A futóművek elég jól néznek ki. 




Ami mellet nem szabad elmenni, az viszont a bombatér ajtókban látható kilökőtüske nyomok. Az Airfix rengeteget fejlődött az elmúlt időszakban. Ez viszont kicsit elszomorít. Nem nehéz eltüntetni a nyomokat, de akkor is ... 


A motortér egyes elemei. 


                                      
 Légcsavarok, és a motor burkolat. 


Hopp egy Spitfire! Jah nem ... csak itt is Rolls-Merlin motorokat használtak. és ha már jól működött a rendszer a Spitfire-nél, minek variáljanak, igaz?  


A kipufogókat szépek, de én biztos kifúrom őket! 


Az üveg részekre nem lehet panasz. Szép tiszták. Torzítást csak nagyon minimálisat tapasztaltam. 



És most jöjjenek a feljavítók! Az egyik legfontosabb - szerintem - a maszkoló lapok! Nem kevés üveg felület van, és óriási segítség, higgyétek el!


Eduard CX366


És szépen sorban jöhet a többi is.

Eduard 72565 Landig Flaps - Fékszárnyak. Hatalmas meló, de óriásit dob a gépe kinézetén. 




Eduard 73485 Interior - Belső részek



Eduard 72582 Exterior - Külső feljavítások



Vagy mindent megveszünk egyben egy BIG-ED készletben.

Az Eduard kiegészítőkről érdeklődj üzletünkben! 


Fotó/irás: Netuddgi 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése