A négymotoros nehéz bombázóból a háború során 3249 darabot veszett a Királyi Légierő.
Egészen egyszerűen szeretem a Brit gépeket. Olyan rondák, hogy már szépek! Most nézzük meg ezt a Lancastert ... egy szárnyas tégla!
A makett 236 darab alkatrészből áll, 29,4 centiméter hosszú, és 43.2(!!!) centiméter széles. 109 lépésből építhetjük meg a bombázót.
Kétféle festési variációval készíthetjük el a bombázót, ha a dobozból építjük.
Az egyik a B.i variációhoz tartozik 1945-ös festéssel
A másik a klasszikus RAF terepszín+fekete kombó 1943-ból
Ez utóbbihoz ajánljuk a Vallejo RAF festékszettjei közül a Bomber and Training Air Command 1939-1945 szettjét.
A készlet itt elérhető
Nézzük a kereteket.
Az Airfix határozottan fejlődik, bár ennél a kittnél - mint ahogy a B-17-esnél is - sajnos nem fordítottak figyelmet a szegecselés elkészítésére. Pedig nagyon feldobná a szettet.
Ettől függetlenül kevés problémával találkoztam. Amivel igen, azt majd megmutatom külön. Összességében nagyon szép kitt.
A matricák kifejezetten szépek. Mivel mostanság az Airfix a Chartograf-al nyomtatja a matricáit arra panasz nem sok lehet.
Az ilyen apróságokat imádom! Térkép! <3
Ahogy látszódik, óriási! A panelvonalak szokásosan Airfix vastagak.
A bombatér "padlója". Ha az ember nyitott állapotban szeretné elkészíteni, akkor bizony egy kicsit szegényes. De ahogy látjuk az a Eduard ehhez a készlethez is készített kiegészítőt.
Edaurd 72577
És így néz ki ez a sok réz beépítve
Mondjuk az abroncsok eléggé szerények. Igaz a valóságban sem voltak éppen agyonbonyolítva.
Ahogy említettem, nagyon ráfér a szegecselés a gépre. A vonalak szépek.
Itt megszólalt a kisördög, hogy ezt az ajtót nyitott állapotban kellene megcsinálni.
Panel vonalak
Itt-ott beleszaladhatunk nagyon finom sorjába, amelynek eltüntetése nem okozhat túl nagy problémát.
A futóművek elég jól néznek ki.
Ami mellet nem szabad elmenni, az viszont a bombatér ajtókban látható kilökőtüske nyomok. Az Airfix rengeteget fejlődött az elmúlt időszakban. Ez viszont kicsit elszomorít. Nem nehéz eltüntetni a nyomokat, de akkor is ...
A motortér egyes elemei.
Légcsavarok, és a motor burkolat.
Hopp egy Spitfire! Jah nem ... csak itt is Rolls-Merlin motorokat használtak. és ha már jól működött a rendszer a Spitfire-nél, minek variáljanak, igaz?
A kipufogókat szépek, de én biztos kifúrom őket!
Az üveg részekre nem lehet panasz. Szép tiszták. Torzítást csak nagyon minimálisat tapasztaltam.
És most jöjjenek a feljavítók! Az egyik legfontosabb - szerintem - a maszkoló lapok! Nem kevés üveg felület van, és óriási segítség, higgyétek el!
Eduard CX366
És szépen sorban jöhet a többi is.
Eduard 72565 Landig Flaps - Fékszárnyak. Hatalmas meló, de óriásit dob a gépe kinézetén.
Eduard 72565 Landig Flaps - Fékszárnyak. Hatalmas meló, de óriásit dob a gépe kinézetén.
Eduard 73485 Interior - Belső részek
Vagy mindent megveszünk egyben egy BIG-ED készletben.
Az Eduard kiegészítőkről érdeklődj üzletünkben!
Fotó/irás: Netuddgi
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése