2017. október 3., kedd

Napi használatban lévő mezőgazdasági gép

Úgy tűnik tetszenek nektek a különböző részletfotók. Így most Nagy Péter hozott nekünk pár fotót két 20 év feletti járműről. Egy MTZ és egy T25 részletei láthatóak.

Köszönjük szépen Péter!






A képek nézegetése előtt, szeretném mindenkinek a figyelmébe ajánlani, hogy az eszközök bőven 20 év felett vannak.

Ahogy nézem gondosan karban voltak tartva, és ügyeltek rájuk. De nézzük a képeket. Megpróbálom mindegyiknél kiemelni mire lehet figyelni.

Itt azon felül, hogy az első futófelület milyen kopott a tengelyen lévő olaj és kosz lerakódásra szeretném felhívni a figyelmet, illetve a vázon látható a tartály felett ugyan ez a fajta szennyeződés. Valami olajos folyadék kifolyt, és a piszok beleragadt. 



Itt egy kicsit jobban megfigyelhető az előbb leírt hatás. Valamint látható az is, hogy az orr-súlyozáson hogyan rakódott le a kosz, a nehezen elérhető helyeken.


Figyeljük meg egy kicsit a súlyokat lefogó csavart. Teljesen fémszínű. Emlékszünk még a korábbi írásból a hipotetikus kérdésre? ( ha nem, akkor ITT elolvashatod)

Hogy működik, mi a feladata, mit csinál, milyen emberi és természeti behatások érhetik?

Hogy működik? A súlyok arra valók, hogy a traktor ne boruljon fel munkavégzés közben. Különböző vontatmányokhoz, csatolmányokhoz más, más súly mennyiséget kell felpakolni.

Mi a feladata? A helynén tartja a súlyokat.

Mit csinál? Rögzít.

Milyen emberi behatások érik? Fém szerszámmal, tekergetik, csavarják, ledobják, néha olajozzák - esetleg WD-40-el fújják.

Milyen környezeti hatások érik; Minden, hiszen ez is kint áll a szabad ég alatt. 


Melyik ebből az az információ, amely mindent megmagyaráz? Az emberi behatások. Tehát a fel- és lecsavarással lekopott róla minden festés. Hiszen ha jobban megnézzük akkor a csavar felületén látszódik még némi piros. 




További képek


Itt álljunk meg egy percre. Nagyon szépen rendben tartott masina ez kérem szépen.


Kukkantsunk be alulra. Nahát ... Ezeket tényleg mossák ... Ugye. Látszik, hogy ha figyelnek egy gépre, akkor nem nyakig sáros. Amit látunk, azok az olajfolyásokba ragad kosz.



Itt egy picit más a helyzet. Látszik, hogy az üzemanyag töltés közben bizony bizony rendesen kifolyt. A kosz lerakodás folyamata ugyan az mint az olajnál. Egész egyszerűen bele ragad a kosz. Igazából a szín és a mélység más. Ez pedig az anyagok viszkozitása miatt eltérő. Az olaj jóval sűrűbb sötétebb anyag, mint bármelyik üzemanyag.


Itt valami friss megfolyás látszódik. Hogy mi lehet, halvány fogalmam sincs, mert sajnos nem ismerem a típust megfelelően. (ugye, ugye, nem jártam utána a dolgoknak ... Szégyellem is magam. )


Itt azért szépen látszik, hogy a sárfogó gumi cserélve volt.



Még szembetűnőbb példája az előbb levezetett hipotetikus módszernek az itt láthatő kerék rögzítő csavarok. A metódus pontosan ugyan az.


A hő miatt korrodált fémfelület, illetve a képen látható a síkok találkozásának koszolódása. Ez az amit mi makettezők a legtöbb esetben befolyatással (pin wash) érünk el.


A fülke. Nyilván mivel ez nem egy luxusautó, ennek pont így kell kinéznie. :)


A következő képeken dolgozzatok ti is egy kicsit. Próbáljátok a fent említett módszerrel kitalálni vajon miért látjuk azt amit látunk.







A következő munkagép jobban leharcolt lesz. Ezen már látszanak a kevesebb karbantartás nyomai. Össze lehet hasonlítani a két gépet, hogy képet kapjunk az egyes megjelenítési lehetőségekről.







Ez nagyon tetszik.



Fotók: Nagy Péter
Írás: Nettudggi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése