A Jet Provost kifejezetten oktatógépnek készült, leváltva a régi dugattyú-motoros oktatógépeket. Egészen 1993-ig gyártották, több változatban, 1955-től.
Érdekes dolog történt ... amikor kiadták ezt a készletet, mindenki csak vonogatta a vállát, oké, volt már ilyen. Aztán egyszer csak eltűnt a piacról, miután kiderült, hogy magát rakja össze.
A készlet itt érhető el
A 3D-s képek is elég jók. (mondjuk mostanában megszokhattuk - szerencsére - hogy az Airfixnél nem sokban tér el a 3D-s kép a valódi makettől. )
A szokásos piros dobozon elvesznek a festési minták ... Hiába, a piros jelölés a piros dobozon bizony izgalmas. :)
Szóval két festési mintát kaptunk a géphez.
Az első egy 1967-es festés.
A második - én csak Piroskának hívom - 1984-ből érkezett.
Szokás szerint megkerestem a Vallejo festékeket a megadott Humbrol kódok mellé. Kicsit tovább tartott mint gondoltam. Ugyanis, ez egy Brit gép, egy Brit makettgyártó cégtől, akik a Brit Sztenderd festékrendszert használják, azon a fenséges Brit gépeken.
Természetesen a Vallejo - aki Spanyol és nem Brit - nem a Brit sztenderdet használja a modern színeknél ( a II VH-s Brit gépekhez viszont atomjó készleteket gyártottak).
Így némi kutakodás után a legközelebbi szín;
Vallejo 71.121 USAF Light Gray. Ami egy nagy hülyeség ... Így bízzon meg az ember a nagy nemzetközi átváltogató referencia táblázatokban. Bár a szín világos szürke, de nem elég világos.
Helyette szeretném ajánlani;
Vallejo 71.119 - White Gray
Ez már nem fehér, de még nem világos szürke nagyon nagy kedvencem, amikor a Star Wars maketteket készítem.
Az első festéshez a narancssárga sávokat matricaként megkapjuk.
A piros színhez két festéket ajánlok. Az egyikkel patika gépet lehet építeni, a másikkal egy kicsit használtabbat. Vagy a másodikkal lehet világosítani az elsőt ... ahogy tetszik.
Vallejo 71.003 - Scarlat Red
Vallejo 71.086 - Light Red
Nézzük mi van a dobozban.
A készlet 45 alkatrészből áll, 137 milliméter hosszú, és 156 milliméter hosszú lesz, ha elkészül.
A műanyag már a jól megszokott világosabb műanyag, ami könnyű munkát ígér. Nincs sok alkatrész, elvileg gyorsan építhető a gép.
Annyira kis tömzsi. Szokás szerinte a pilótafülke nincs tűpontosra készítve, de van Eduard színes maratás!
AZ első olyan pont ami miatt aggódnék egy kicsit. A szárny végen lévő két üzemanyag pótartály. Szerencsére a külföldies fórumokon eddig csak pozitív visszajelzés jött a készletről. Biztos lesz nyoma az illesztésnek, de valószínűleg könnyű eltüntetni.
Zavarba ejtő ilyen téren az Airfix. Némely esetben halál pontos illesztésekkel dolgozik, néha meg ledobja az agy az ékszíjat olyan hibák vannak.
A szárnyak jónak tűnnek, a kidolgozásuk a méretaránynak megfelel.
Az új és a régi Airfix trend. Régiesen vastag panel vonlak, és az új trend szerint egybeöntött alsó szárnyak.
Kicsit spártainak tűnik. Keresnem kell egy szegecs-térképet.
Aki nem teszi bele az Eduard maratást, annak javallott a két pilótát megfesteni. 72-es méretarányhoz mérten se nem jók, se nem rosszak. Ügyes festéssel jó lehet.
Hatalmas piros pont a lapított gumiabroncsért!
Az átlátszó alkatrészek elég szépen sikerültek. Mostanában az Airfix vékony keretet készít ezeknek, szóval vigyázni!
És lássuk a kiegészítőket.
A kiegészítőket a Dreamkit (katt a linkre) oldalon tudod megrendelni.
Szokás szerint két feljavító szett létezik. Az egyikben csak a kabinhoz tartozó feljavítások vannak.
Eduard SS566
Eduard 73566
Valamint az elmaradhatatlan maszkoló.
Eduard CX463
Engem meggyőzött. Jöhet.
Képek: Airfix, Eduard, Netuddggi
Írás; netudgi
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése