Szabályos hype ment az Airfix új Me-262-ese körül a megjelenés előtt, ami mutatja, hogy Airfix-ék elkezdték használni a 21.-századi marketing elemeket. Azért be kell vallani, lassan itt volt az ideje.
Lássuk a készletet.
Tévedtem.
A készlet 65 alkatrészből áll, 3 szürke kereten és egy átlátszó kereten érkezik.
Két festési lehetőséget mutat nekünk az összerakási rajz. Mind a kettő érdekes, igazából nehéz eldönteni melyiket készítse el az ember. (PC van, innen is hiányzik a szvasztika ... )
Az eredeti gépet 1945 márciusában zsákmányolták a szövetségesek München mellett. Hosszú kutatás előzte meg, mire ilyen szinten kibogarászták a jelzéseket és a színeket.
forrás: http://falkeeins.blogspot.hu
Nem vagyok történész, csak hobbi makettező, és jelen esetben elfogadtam az Airfix által megadott RLM színeket. Igaz az Airfix Humbrol kódokban adja meg, de én átkonvertáltam Vallejora. Ehhez a géphez szükséges Vallejo színek:
RLM76 - 71.257
A másik jelzés a "grüne 4" is zsákmányolt gép lett, 1945 februárjában.
Ennek is megtaláltam az eredetijét. Imádom az internetet.
forrás: http://www.jagdgeschwader5und7.de
A géphez szükséges színek:
RLM76 - 71.257
RLM81 - 71264
RLM82 - 71.022
És most jöjjön a feketeleves. Nem csak a borítóról, és az összerakási rajzról hiányzik a szvasztika, de a matrica lapon sincs fenn. Megint PC ... Így két választási lehetőségünk van:
1; Addig túrjuk az internetet ameddig nem találunk kedvünkre valót.
2; Megnézzük a HADmodels kínálatát (katt a linkre)
3; Megszerkesztjük mi magunk.
Hoppá. Ez 3 lett.
A műanyag már újfajta. Kicsit más a színe, kicsit vékonyabb, de összességeben ez nem baj. Jobban kezelhető egy kicsit.
A törzs kialakítás tetszetős.
A panelvonalak még mindig kicsit vaskosak, de már nem annyira mint a pár évvel ezelőtti gépeknél. Az orrban lévő gépágyúk nyílása nincs kifúrva, így azt magunknak kell megtenni.
A pilótafülke Airfixesen fapados, de szerencsére az Eduard már kiadott hozzá feljavító készletet. Szerintem lesz még hozzá más gyártótól is, hiszen a készlet alapvetően szép.
Ennyit a fejlődő panelvonalakról ... Ez megint csak kissé vastagra sikeredett.
A hátsó vízszintes vezérsík felület kialakítás ellenben nem lett olyan rossz.
Nézzük tovább. Sok hozzáfűzni való nincs. Eléggé egyszerűnek tűnik, de ne felejtsük el, hogy az eredeti gép is csak a sugárhajtómű miatt volt bonyolult.
A futómű akna szintén spártai. Persze az Eduard segít egy kicsit, de még mindig elfér benne pár drót.
A hajtóművek borítás szerintem elég szépre sikerült. Ahogy látszódik, még a zsanérokat is odabiggyesztették ...
Sokat gondolkodtam, hogy vajon az Airfix miért csinálja ezt, de nem jöttem rá. Hogy mit? Elkezdi a makettek szegecselését, de csak egy bizonyos helyen. Kicsit fura ... Természetesen minden maketten máshol ...
Az átlátszó öntőkeretre nem lehet panaszunk. Határozottan kellemes. Csak el ne törjem.
És a végére a szokásos feljavítók, az Eduard kínálatából.
A feljavítókat megrendelheted a Dreamkit oldalról.
A másik készlet tartalmaz egyéb feljavítókat is. Eduard 73600
Jöhet még gyanta kerék. Saját személyes tapasztalatom, hogy ezek az Eduard gyanta kerekek fantasztikusak. Óriásit dobnak a gépen.
Eduard 672159
És jól jöhet egy kis maszkoló segítség is.
Eduard CX486
És most pár kép a kiegészítőkkel feljavított változatról.
Akár az Eduardal, akár anélkül egy kellemes készletről beszélünk. Kötelező darab minden repülést kedvelő embernek.
Fotók: Airfix, Eduard, Internet, Netuddgi
írás: Nettudgi
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése