2017. március 26., vasárnap

Hobby Boss - 1/48 KV-1 Model 1941


A Hobby Boss készletekkel akkor találkoztam először, amikor úgy gondoltam, hogy kipróbálom a harckocsik építését, és gondoltam könnyű kezdésként elkészítek egy Csaba páncélautót. Az építéssel nem volt nagy probléma, ellenben a magyar bocitarka festést nem sikerült megoldani. Így most lemosva pihen.
Nem vagyok nagy páncélos guru. Így csak a saját érzéseimet, tapasztalataimat tudom megosztani veletek.





Régebben is nézegettem a 48-as készleteket, de egy makett kiállításon megakadt a szemem ezen kitten.

Az Orosz/Szovjet vasak egyszerűsége, robusztussága egyszerűen elvarázsol. Egyszerű, de erős.

A kitt 8 szürke plasztik keretet tartalmaz, egy matrica lapot, és egy fotó maratott lapocskát, amihez hozzá vehetjük a sodrott vontató kötelet is. Így jön ki a 216 alkatrész amiből áll a készlet.  


Ne felejtsétek el, hogy én csak hobbi/öröm makettező vagyok. Nekem az építés élmény, a festés pedig kikapcsolódás. Az egész pedig varázslat. Összességében nagyon szerethető kis készlet. Nyilván építéskor jönnek elő majd a szemöldök ráncolások, de eddig az mondom, megéri.

A MAKETT MEGVÁSÁROLHATÓ EZEN A LINKEN

A dobozgrafika nagyon megfogott. A rajzoló igyekezett egy kis egyediséget csempészni a megjelenítésbe, amikor a ponyvával letakart farönköket megalkotta. 

Ahogy korábban mondtam elvarázsol engem az építés öröme. Lehet, hogy a teknő nem forma hű, vagy egy két milliméterrel hosszabb/rövidebb, de engem csak és kizárólag az élmény érdekel. A teknőt elnézve kellemesen részletesnek találom.


Közelebbről megnézve is kellemesnek találom. Pontos élek, alig észrevehető sorja, és még a szegecsek is hatszögletűek.



Érdekes részeltek a teknő alján. Nekem azért érdekes, mert az esetek 90%-ban nem látszik az elkészült makett alja.


A futógörgők. Itt gondolkodtam el először azon, hogy vajon tényleg akarom-e ezt?




Ahogy nézem nagyjából egy kereten vannak a torony alkatrészei. A számomra legszimpatikusabb dolog, hogy a lövegcsövet egyben kapjuk.


Amin nagyon meglepődtem - és bármennyire is igyekeztem nagyon nehezen tudtam kiemelni - hogy elkészítették a hegesztési varratokat is! A test és a torony többi részén is felfedezhetőek. Nem tudom mennyire élethűek, nekem egy kicsit halvány kidolgozottságúnak tűnnek. Ettől függetlenül jár a piros pont!

A torony teteje. Ha figyelmesen megnézzük a darab széleit, láthatjuk itt is a hegesztési varrat előkészítését.


Amikor felismertem, hogy a harckocsi felső részét két darabból kell összerakni, megint elment a bátorságom egy kicsit.


Az első olyan öntési hiba amit találtam. Igazán gány lesz eltüntetni.


Nem voltam akkor sem túl boldog, mikor láttam, hogy a meghajtó kerekek fogazata egybe van öntve a kerettel. Nagyon óvatosan kell majd leválasztani. De nem okozhat gondot. 


Vontató szemek. Tetszős.


A korábban már rajongott hegesztési varratok itt is fellelhetőek. Egyre jobban tetszik ez a kitt.


A sárvédő, a hátsó felépítmény, tároló dobozok, stb.



A hátsó felépítmény. A motor szellőző rácsain úgy nézem, kell egy kicsit dolgozni. Bár el fogja takarni építés közben a rácsozat, azért, érdemes megcsinálni.


Viszont a sárvédő nagyon tetszik! 


Futógörgő karok.


Tároló doboz. A dobozon lévő zárral megvettek. Nekem tetszik. Tudom lehetne feljavítóval cserélni, de akkor is.




Lánctalp. Nah, itt megint elbizonytalanodtam egy picikét. Egyben is, meg külön is, meg szemenként is, meg ... Fejvakarás indult.


Itt a másik, amivel megvettek. Kilóra. A gumi lánctalpak nem szépek, de legalább meg lehet csinálni a lánctalp belógást. A műanyag lánctalpak néha szépek, és nem lehet a belógást megcsinálni. A szemenkénti lánctalpak pedig tuti idegbaj.

Ajánlom figyelmetekben a csavarokat ...




A fotómaratás. Sajnos a Csabához adott fotómaratások kicsit ridegnek tűnnek nekem, mint ahogy ezek is. Nem nagyon tudtam velük dolgozni, de mint ahogy mondtam, én csak műkedvelőnek számítok. Valószínűleg tapasztaltabb makettelő társaim röhögve megoldották volna a szenvedésemet.

Ellenben ahogy nézem a vontató kötelet, szinte biztos, hogy sodrott! Ami megint ad egy nagyot a realisztikus megjelenésnek.


És mit sem ér a makett szín nélkül. Szerencsére a Vallejo több lehetőséget talál. Jelen esetben egy Szovjet álca szín gyűjteményt. Érdekessége, hogy találunk benne egy Step-By-Step instrukciót Adam Wilder-től.

A készlet elérhető ITT





Fotó/írás: Nettudgi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése