2017. március 16., csütörtök

Trumpeter 1/72 German E-100 Super Heavy Tank

Az Entwicklung-sorozat (magyarul: Fejlesztés-sorozat) egy, a második világháború kései szakaszában elindított német fejlesztés volt egy szabványosított tank-osztály létrehozására.

(forrás: Wikipédia)

Ennek egyik legnagyobb harckocsija a 100-as osztály lett volna. Ebben az osztályban a 100 tonnát meghaladó tervek tartoztak. 



A Trumpeter cég tehát ezt a "papír-harckocsit" (tervező asztalon meglévő, de soha meg nem épített) készítette el nekünk 1/72-es méretarányban.






Bár régebben nem nagyon érdekeltek a német haditechnika remekei, de hát öregszem. Egyre jobban érdekelnek például a Mercedes-ek is. 

A nemrégiben felkapott Király Tigris őrület természetesen nem hagyott hidegen. Én is nézegettem a különböző gyártók termékeit. Ráadásul én olyan vagyok, hogy ha beindul a vezérhangya, akkor bizony utána nézek aminek csak lehet. 

Így jutottam el az E-100-ig. Ahogy közismert az E-100 a Király Tigrist hivatott volt leváltani. Olyannyira, hogy még a tornyot is megtartották, és egy 128 mm-es löveget terveztek bele. 

A Trumpeter készlete ezt a változatot jeleníti meg. 

A makett 159 milliméter hosszú, négy kereten több mint 40 alkatrészből áll össze. A lánctalp - előre szólok - gumi ...

Ami roppant szimpatikussá teszi a kittet ... mindent külön csomagoltak. Piros pont! 






Persze én rögtön kicsomagoltam mindent ... Mint egy jó gyerek karácsonykor. Csak bontogattam és bontogattam.

A motor téren lévő rácsozat egybe lett öntve. Ez 72-es mért arányban gyakori - bár közben kicsomagoltam a Modelcollect E-100-asát is, és ott máskép van, de ez egy másik poszt lesz. Mindenesetre némi festési trükkökkel elég szép eredményt lehet majd belőle kihozni. 






Következő elem a torony. Ahogy a bevezetőben is írtam egy az egyben a Király Tigris (Tudom, tudom ez csak a szövetségesek megnevezése, és a Német hadsereg sosem használta a megnevezést - Tehát hivatalosan 
 Panzerkampfwagen VI Ausf. B) tornya köszön vissza. A korábbi Trumpeter 1/72-es készletektől eltérően (pl a Tiger I) itt nem gumiból adták a pót-lánctalp darabokat, hanem rajta van a tornyon. Egyrészt ez jó, mert az ember nem kap idegbajt a nem-pont-merev gumi kiegészítőtől, másrészt kicsit érdekes képet nyújt majd a végén, hogy nincs a lánctalpnak látható mélysége. 




Ha már lánctalp. Eljutottunk a készlet egyik sarok pontjához. Eléggé idegesítő tud lenni egy ilyen gumi lánctalp, de jelenleg 1/72-es méret arányban nem találtam még után gyártottat (aki esetleg tud ilyet, súgja már meg legyen kedves). Amúgy nem tűnik csúnyának, sőt az én nem-páncéloshoz-szokott-szememnek kellően részletes is. 





A harckocsi teknője tényleg mutat hasonlóságot a 
 Panzerkampfwagen VI Ausf. B - hez. 
(OFF:

A világ 151 nyelvén a harckocsi az TANK. Egyedül a németek hívják 
 Panzerkampfwagen - nek
ON) 






A görgők is a 
 Panzerkampfwagen VI Ausf. B - ből jöttek, ez is észrevehető. 







Kivéve ez a felfüggesztési rendszer. Azért több mint 100 tonna cipeléséhez kell valami megoldás. Kifejezetten szépek ezek a rugók ... 





No itt az első igazi csalódás ... A két darabból álló lövegcső ... Komolyan Trumpeter! A 21. században vagyunk! És bár csalódásnak hívom, ahogy néztem nem fog gondot okozni. (oké, oké, nem néztem, hanem levágtam, és száraz próbáztam. Passzol, mint a svájci óra ... ) 





Mivel a 
 Panzerkampfwagen nem került gyártásra (illetve egy alváz elkészült mint prototípus) így konkrét jelzések nem nagyon léteztek. Természetesen a matrica ív is ezt mutatja. Olyan számozást lehet kirakni belőle ami tetszik. 





 Szokás szerint ilyenkor szokott jönni a festék ajánlás. Nos, mivel ez a 
 Panzerkampfwagen nem létezett, ezért igen széles a variáció a festési lehetőségekből. Hogy nem mondjam csak a fantázia szabhat határt. Minden esetre a dobozban két festést ajánlanak. Egy sztenderd 3 színű kamót a háború végéről, illetve a polip-pöttyös megoldást is. 

Aki WOT-al játszik, annak meg kész játszótér. Nem nagyon ismerem a játékot, de amikor kutakodtam az E-100 után vagy 4 különböző kampány festést találtam, plusz az egyedi vásárolható festések sokaságát. 


Az alap színekhez a Vallejo következő színeit tudom ajánlani:

71096 Panzer Olive 


71025 Dark Yellow

71041 Tank Brown

A makettet az alábbi linken lehet előrendelni, 12 napos szállítási határidővel:

Trumpeter E-100




Fotó/írás; Nettudggi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése