2017. május 11., csütörtök

Vallejo Pigment teszt

Nézzük hogy működnek a termékek egy nem profi keze alatt. 

A makettek.hu révén nemrég hozzájutottam pár üveg (üveg? Nem. Műanyag … de azért üveg) Vallejo pigmenthez, hogy játszadozzam velük, valamint küldtek a csomagban egy Pigment Blinder nevezetű lötyit. 







A nagy játszadozásból egyenlőre csak az alap dolgokat próbálgattam ki. 


De nézzük sorjában. Mire használhatjuk a pigmenteket? Sokan rávágják, hogy sár, meg kosz, meg sár meg por … 

No igen. Legtöbb esetben valóban erről van szó, de most pár olyan fénykép is következik, ahol egy kicsit kibővítettem a felhasználási módot (és még nagyon sok lehetőség van). Ne felejtsétek el, hogy csak a saját képzeletetek szabhat határt. 

FIGYELMEZTETÉS! Ezeket a technikákat nem én találtam ki, csak innen-onnan láttam, és pár dolgot a saját szám íze szerint csinálok. SEMMI SEM KÖTELEZŐ! Minden csak ajánlás. Mindenki másképp használja az anyagokat, és bátorítani is szeretnék arra mindenkit, hogy próbálkozzon! Az albumot végig lapozva mindegyik képhez részletes leírás tartozik 


Jelenleg 23 különböző árnyalat található a Vallejo kínálatában , és 4 előrecsomagolt szett.

A raktáron lévő termékek elérhetőek itt (KATTINTS)

A képen a teszt alany látható. Vettem anno egy Italeri makettet, hogy jó lesz alkatrésznek, a későbbi sci-fi agymenéseiben, de az tudtam, hogy a teknőt nem fogom használni, így szépen lealapoztam (Vallejo White Primer), majd az éppen a kezem ügyében levő Vallejo festékkel lefújtam. A fehér alapozó világosított rajta rendesen. A lényeg, hogy ződ, bár nem olyan katonás zöld.



Faded Olive Green (73.122) 
Ahogy a neve is mondja, ez egy halványított olaj zöld. Nosza akkor halványítsunk! Egy smink aplikátor segítségével (ne … ne szóljatok semmit.), minimális pigment anyagot, nagyon óvatosan, festegető mozdulatokkal vittem fel a felületre. Látszódik, hogy megváltoztatta a tónusát a festésnek.


Ezen a képen egy kicsit bátrabban használtam, és ez már majdnem a koszolás.


Dark Steel (73.123)
No comment. Szép fémes felület hozható ki belőle. Valószínűnek tartom, minél világosabb a szín annál világosabb lesz a fém szín is. Lánctalpakra, élekre, fémes kopások megjelenítésére tökéletes. Ezt is ugyanazzal a módszerrel vittem fel, mint az előbb (igen a sminkes motyó)



Desert Dust (73.121)
Ugyanazzal az aplikátor módszerrel felvitt különböző intenzitású felületek. Itt azt próbáltam megmutatni, mennyire változatosan lehet használni, különböző koszolások megjelenítésére, csupán csak a mennyiség megváltoztatásával. Ilyen esetekben a pigmentek mindig a legutolsó lépések. Miután már minden fenn van. És semmi nem jön rá a makettre.


Egy frissen és foltokban rozsdált lemez. Nekem tetszik, bár lehetett volna jobb is. 3 különböző színárnyalatot használtam, a sötétebbtől a világosig. És itt most a sötétebbel kezdtem. Persze ezt az eredményt egyszerűbben is el lehet érni festékkel, de ez most játék. 


Itt használtam először a Pigment Bindert. Ez egy pigment fixáló fehér lötyi. Jelen esetben, alig volt az ecseten anyag, majdnem mindent kihúztam belőle, és nagyon-nagyon óvatosan át-ecseteltem a felületet. Ha nagy mennyiségben viszem fel, akkor szétzilálta volna a „festést”,D Így csak atom-biztosan rögzítette azt.


A következő pár képen a sztenderdebb felhasználási módokat próbálom bemutatni. (több-kevesebb sikerrel) 

Az elképzelés egy felületi por megjelenítés. Ecsettel felhordott mennyiség. A szín a legújabb 73.119 – European Earth (Európai föld). Nekem egy kicsit csoki színű, de a pigmenteket csak pár alkalommal használjuk magukban. Amikor csak lehet mindig keverjünk hozzá más árnyalatokat is. Most csak a játék volt a lényeg, és csak ezt az egy színt használtam.


Ecsettel felvitt Pigment Binder. Most rendesen volt az ecseten anyag, nem húztam ki belőle mindent, csak amennyit kell. Úgy látszódik, mint ha a pigment elmosódott, eltűnt volna. De nem. Ott van az, csak megijedt a sok lötyitől, és elbújt. 


A teljesen megszáradt felület. Szépen kivilágosodott. És előbújtak a rejtőzködő pigmentjeink. Ahogy látszódik is, nem nagyon foglalkoztam azzal, hogy szépen legyen elterítve. Felületi por megjelenítésére tökéletesen alkalmas a módszer. 

FONTOS!
A megszáradt felültre bármikor újabb réteget lehet felvinni.

Most egy másik módszert alkalmaztam. Előre vittem fel a Pigment Bindert. Igen, az a fehéres folyadék a peremnél.


Bőven szórtam rá a pigmentből. Nem sajnáltam. Száradás után a pigmentek egy része még le fog jönni, de amelyik odatapadt, az egy rendes sárrétegként fog mutatkozni. Amennyiben nedves sár réteget akarunk megjeleníteni, akkor ecsettel finoman fényes lakkot vihetünk fel.


Az előzőekhez hasonló módszert alkalmaztam, de a cél most nem felületi por réteg, inkább egy jó saras megjelenés volt. Bőven adagoltam tehát a pigmentet.


És bőven adagoltam a Pigment Bindert is! Jó bőven! meg is ült a hajlatban.


Íme a végeredmény. Az előzőekhez késest egy sokkal textúrásabb felület látszódik. Fényes lakkal tökéletes friss sár benyomását tudjuk hozni.


Szóval bátran próbálgassátok! Legközelebb konkrét példákat fogunk megmutatni. 



Fotó/írás: Netttudgi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése