2017. május 11., csütörtök

Vallejo tippek, trükkök. Sár, kosz, pigmentek

Környezeti hatások (by: Scratchmod & Acrylicos Vallejo)



A Vallejo Acrylicos engedélyével
Scratchmod Rob fényképei, írása (fordította: nettuddggi)



A következő tipp sorozatban a Vallejo új weathering termékei közül mutat be párat működés közben Scratchmod. A leírásban szereplő kiegészítőkhöz hasonló termékeket (fűcsomók, stb) a www.dreamkit.hu oldalon találjátok. 





A használt termékek: 73.807 European Mud, 73.808 Russian Mud, 73.826 Mud and Grass. Pigmenteket is használok, a matt és textúrált kinézet elérésére, és sokkal természetesebb kinézetet ad a sárnak. 73.104 Light Sienna és 73.109 Natural Umber.

A makett már kapott halvány por és kosz hatást, Vallejo Model Air színeket és airbrusht használva. Itt láthatjuk a nagyolva elkészített alapot, és a makettet, ahogyan leteszteltem az illeszkedést, mielőtt a „saras” lépéseket elkezdem.
Összekevertem a három környezeti terméket egy kis pigmenttel, ameddig elégedett nem lettem az állagával, és a színével.


Egy régi ecset segítségével a sarat felvittem az teknő alsó részére, és a meghajtó kerekekre. Habár a sár nem fog látszani, amikor a makett az alapon lesz, egy kicsit elé mentem a dolgoknak, és mindenhova felhordtam a sarat, elkerülve ezzel azt, hogy a végén különböző szögekből betekintve előkerüljenek „tiszta” foltok.


Kisebb fröcskölések és felcsapódások létrehozásához a 73.802 Russian Splash mud-ot használtam. Ugyan arra régi ecsetre tettem ebből az anyagból, és az ujjammal pöckölve alakítottam ki a felcsapódásokat a makett elején és hátulján.


Itt láthatjuk az apró felcsapódásokat a makett hátulján, és a teknő felső részén.


Ugyan azt a technikát használva vittem fel a felcsapódást a teknő felső részére, valamint a sárvédőkre, és a hiányzó sárvédőknél a teknő felső részére is.


Ez a közeli kép mutatja a sötétebb nedvesebb sár felcsapódást a tank elején.

Miután hagytam száradni egy-két órát, feltettem a lánctalpakat.

Ahogy a lánctalpak felkerültek, az alapon el tudtam végezni a kiigazításokat, hogy passzoljon.


Elkezdtem felépíteni a sarat a lánctalpon. Először a 73.826 Mud and Grass – t vittem fel, majd hagytam megszáradni.


Miközben a „Mud and Grass” száradt elkészítettem ugyanazt a keveréket, amelyet korábban felvittem a teknőre és a kerekekre. Ez került fel következő lépésként a „Mud and Grass” fölé, összekeverve azzal.


Mielőtt a sár megszáradt volna, adtam a még mindig nedves felülethez gyökereket. Ezek után a makett félre raktam pár órára, hogy a teljes sarazás megszáradjon. Ezek az akril termékek gyorsan száradnak, és kőkemények lesznek a teljes száradás után.


Pár dolog amit használni fogok az alaphoz, hogy elkészítsem a vastag, nedves, saras földet. Pár gyökér, átszitált föld-kosz, kavicsok, és a ledarált álmennyezet lap.

Mivel gyorsan kellett dolgoznom a föld és sár hatásokkal, mielőtt a mix teljesen megszárad, ezért ezekről a lépésekről nem készült fázisfotó. A felsoroltakat összekevertem a fenti mixel, ameddig az még nedves volt, és hagytam megszáradni.

A termékeket kis mennyiségben összekevertem a természetes anyagokkal, és feltettem az alapra, kezdve a nyomokkal (gondolom a lánctalpra helyére célzott, amit az alapon kivágott - Netuddgi.) A még nedves felületbe belenyomtam a makettet, és elkezdtem körbe is felhordani a keveréket.



Különböző kiegészítőkkel fel lehet még dobni az alapot – Szerkesztői megjegyzés: itt előre elkészített fűcsomókat használt.

Ilyen kiegészítőket a www.dreamkit.hu odalon találhattok.


A következő fotók megmutatják a frissen felvitt földet és sarat az alapon. Ezek után hagytam legalább egy napig száradni az egészet. Ezeket a sár hatásokat keverve, és felhordva igen realisztikus hatást érhetünk el.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése